Projekt Akcja Paragon prowadzi firma Listonic z siedzibą w Łodzi na zlecenie niezależnej agencji badawczej analizującej zwyczaje zakupowe Polaków. Dane potrzebne do wykonania opracowania pozyskujemy z paragonów sklepowych. Badanie ma na celu analizę tego co, gdzie i kiedy kupują Polacy.
Aby przeprowadzić badania danych z rynku konsumenckiego, potrzebna jest nam duża liczba paragonów z popularnych sieci handlowych, a my postanowiliśmy odwdzięczyć się za nie lokalnym społecznościom. Wybór padł na przedszkola - bo wierzymy, że inwestycja w edukację przyniesie wszystkim zaangażowanym radość. Zebrane na koncie przedszkola paragony będą wymieniane na nagrody z puli obejmującej: gry i książki edukacyjne, przybory plastyczne, bilety do kina i inne.
Nic nie sprzedajemy, nie promujemy żadnych marek, nie chcemy wpływać na wybory zakupowe Polaków. Dodatkowo przedszkola mają realny wpływ na to, jaka nagroda do nich trafi (zarówno poprzez wybór z puli, jak i możliwość zgłaszania wymarzonych produktów do dodania do puli).
Aby wysłać nam zdjęcia paragonów, musisz zainstalować na telefonie bezpłatną aplikację Akcja Paragon (znajdziesz ją w sklepie Google Play). Instalacja potrwa tylko chwilę, a po wybraniu przedszkola, dla którego będziesz zbierać paragony, możesz rozpocząć robienie zdjęć - bezpośrednio w aplikacji. Każdy czytelny paragon, który spełnia nasze podstawowe wymagania, trafi na konto wybranego przez Ciebie przedszkola.
W wysyłkę mogą zaangażować się rodzina i znajomi, którzy robią zakupy w sklepach i na stacjach benzynowych objętych akcją. Pomóc zbierać paragony mogą: rodzice, dziadkowie, ciocie, wujkowie przedszkolaka, a także sąsiedzi i każdy, kto chce wspomóc przedszkole w uzyskaniu nagród z puli. Wystarczy po instalacji aplikacji wybrać konkretne przedszkole z listy propozycji.
Poprosimy o kontakt przez skrzynkę e-mailową info@AkcjaParagon.pl, abyśmy mogli dopisać nowe przedszkole do listy placówek uczestniczących.
Raz w miesiącu lub na wniosek koordynatora akcji po stronie przedszkola sprawdzamy licznik paragonów na koncie przedszkola i proponujemy odbiór nagród z puli. Wybór nagrody i sposób jej dostawy ustalamy bezpośrednio w kontakcie z przedszkolem.
Wszystkie paragony, które będą spełniać nasze podstawowe wymagania i zostaną zaakceptowane, trafią na konto wybranego przedszkola. Paragon można wysłać tylko raz, duplikaty nie zostaną zaakceptowane. O liczbie zaakceptowanych paragonów przypisanych na konto konkretnego przedszkola informujemy w aplikacji w sekcji “Twoje przedszkole”.
Abyśmy mogli skorzystać w badaniach z wysłanego paragonu, zdjęcie (lub zdjęcia, jeśli paragon nie zmieści się na jednym) musi objąć wszystkie podstawowe informacje, które pojawiają się na paragonach sklepowych, takie jak: szyld (nazwa) sklepu, adres sklepu, data, godzina dokonania zakupu, opis produktu, kod EAN, liczba sztuk, cena, rabat, cena z rabatem, wartość, suma paragonu w PLN. Zdjęcia paragonów, które są nieczytelne lub nie obejmują wszystkich ważnych dla nas informacji, będą odrzucane lub odsyłane do poprawy. Będziemy akceptować maksymalnie 3 paragony od jednego użytkownika z tą samą datą, aby wykluczyć celowy podział zakupów na kilka paragonów. Paragony nie mogą dotyczyć transakcji starszej niż 14 dni w stosunku do dnia wysłania zdjęcia.
Na obecnym etapie projektu zbieramy paragony z sklepów Biedronka, Lidl, Kaufland, Dino, Auchan, Carrefour i stacji benzynowych: Orlen i BP. Paragony mogą pochodzić ze sklepów i stacji z dowolnej miejscowości w Polsce.
Dane z paragonów służą obserwacji trendów na rynku konsumenckim. Wszystkie strony korzystające z naszego systemu zyskują na tej współpracy. My rozwijamy biznes i aplikację, agencja badawcza zdobywa anonimowe dane o wyborach produktowych, a przedszkolaki otrzymują gry i pomoce edukacyjne.
Tak, celowo nie prosimy Cię o podanie danych osobowych. Nie będziemy przypisywać treści paragonu do konkretnego konsumenta. Agencję badawczą interesują ogólne trendy na rynku, np. wzrost zainteresowania konsumentów szparagami w sezonie wiosennym. Przedszkola nie dostają informacji zwrotnej o wyborach zakupowych, nie mają dostępu do treści z paragonów.
Po tym jak wyślesz nam zdjęcie paragonu, rozpatrzymy go w przeciągu 2-3 dni roboczych. Każdy czytelny paragon, który spełnia nasze podstawowe wymagania, trafi na konto wybranego przez Ciebie przedszkola
Jeśli w komunikatach pojawiła się informacja o tym, że paragon jest nieczytelny, prosimy o powtórne wykonanie i dodanie zdjęcia. Pamiętaj o dobrym oświetleniu i sfotografowaniu całego paragonu, z datą zakupu, nazwą sklepu i pełną lista produktów oraz podsumowaniem. Jeśli paragon jest za długi, możesz wykonać parę zdjęć, tak by łącznie objęły cały wydruk. Pamiętaj, aby po akceptacji nie dodawać ponownie zdjęcia tego samego paragonu - zdublowane paragony zostaną odrzucone podczas weryfikacji.
W pewnych przypadkach (takich jak akceptacja lub odrzucenie paragonu) wyślemy Ci powiadomienie, które pojawi się w Twojej aplikacji. Nie prosimy Cię o podanie danych kontaktowych. Jeśli będziesz chciał skontaktować się z nami, wyślij maila na adres info@AkcjaParagon.pl